IRRITERAD!

Jag blir lite irriterad på hur mycket uppmärksamhet bröllopet mellan Victoria och Daniel får. Först kostar bröllopet flera miljoner kronor, tror till och med jag har hört 47, som kommer från skatten vi ”normala” människor betalar in från lönen.  Visst, dom är kungliga och sånt, men det är väl meningen att skattepengarna ska gå till att ”lyfta upp” Sverige inte betala för ett bröllop! Helt seriöst så hade jag klarat mig jättebra utan kungafamiljen. Dom kostar ju bara massa pengar! Vi betalar för vart ända saltkorn dom använder, men vill vi det? Istället för att ge pengar att bygga upp en ny skola eller kanske hjälpa folk som faktisk är i nöd så ska dessa pengar gå till blommor på ett bröllop som inte hälften av Sverige bryr sig om… Hmmm, ta bort hälften och tänk dig 90% av Sverige. Kan inte dessa 10% samla ihop sina pensionssparningar och betala bröllopet! Juste, det kommer inte bli så mycket pension för att dom lägger massa pengar på ett bröllop! Tänk om dom delat ut lite pengar extra för dom som arbetat vitt sen dom var 16 tills dom var 66 som skattat pengarna varje gång… Men skatten går till ett bröllop!
Och varför ska säpo vara vakter på bröllopet? Det är ju självklart om att brottslingar vet att säpo är upptagna med att vakta prinsessans blommor att dom passar på att göra det dom är bra på: utföra brott!
JAG BLIR SÅ JÄVLA IRRITERAD!!!!!!!!
Lägg pengarna på något vettigt istället! Alla pengar kungafamiljen övertalar folk att samla in pengar dom fattiga barnen i Afrika – men ett bröllop för miljoner är ju väldigt mycket bättre!

Gud, vad jag klagar! Men det finns ju så mycket att klaga på här i världen!





Kommentarer
Postat av: jaag

Jag tycker bröllopet va jättekul att kolla på! Såg på hela efterfesten också som slutade nångång efer midnatt! :D

2010-08-02 @ 11:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0